laupäev, 4. detsember 2010

Kuidas paremini suhelda






Soovitus ammuse tuttava või sõbra või uue sõbraga suhtlemisel: ära kasuta liiga palju küsimusi, et tema kohta midagi teada saada. Ma ei ole enam ammu harjunud ühe- või mõlemapoolse intervjuulaadse stiiliga. Soovitan ümberharjumist ka teile. Küsimustega ja eriti rohkearvuliselt peletate vestluskaaslase tuhatnelja tagasi sinna, kust ta tuli.

"Kuidas sul muidu läinud on"
robustne
küsi parem: "viimane kord kui ma sind nägin, siis sa olid veel x / töötasid veel y / tegelesid veel z. Ma oletan, et sa oled veel sama entusiastlik selle suhtes?"

"Kus sa praegu töötad?"
ei sobi
küsi parem: "Ma hiljuti avastasin, et mulle reaalselt meeldib see töö valik, mille ma kunagi ette võtsin. Kuidas sinuga on?"

"Kas muusikaga ka veel tegeled?"
mkmm
küsi parem: "Mulle meeldis see, et sa olid kunagi kirglik muusik, ma loodan, et sa ei ole seda prioriteetide nimekirjas tahapoole jätnud."

Ära kanguta inimesest tuimade küsimustega informatsiooni välja. Paku talle pilti enesest ja projektsiooni tema kohta sinu silmade läbi. Kui su vestluskaaslane näeb, et küsimusi ei ole, aga huvi küll, avaneb ta ise nagu automaatika peal töötav uks. Kinnised inimesed küsivad, avatud inimesed suhtlevad.


Muusikanurk

Õhtuse ürituse soenduseks natuke head maiku:

Hedvig Hanson - Tuuled Tulid

Hedvig Hanson - Me sügavaim sisu

Cheers

0 kommentaari: